Tuesday, September 27, 2011

..accomplishment..


yeah
this kind of pict can only be taken
when i'm not driving
mwahahaha
congrats kin!!
now you're a driver!

work harder
and you'll be a driving dentist!
ehe

Monday, September 26, 2011

..nara by e.s. posthumus..

i heard this music first on got to dance uk 2
it was used in octavia's semi final performance
the music is so overpowering
i decided to search for it

nara by e.s posthumus

i googled e.s posthumus
according to mr. wikipedia

E.S. Posthumus was an independent music group that produced cinematic style music. Their style is a form of classical, that intertwines popular style drum rhythms with orchestral and electronic sounds. Their music is inspired by the Pythagorean philosophy which states that "music is the harmonization of opposites; the conciliation of warring elements". The E.S. is an acronym for "Experimental Sounds" whilePosthumus is a Dog Latin word that is meant to represent "all things past"

i am now on my way
through e.s posthumus other inventions
happy happy



..take it easy..


found it on web
looks so cute i just had to put it here


Saturday, September 24, 2011

..fear creeping up my spine..

as the date is approaching nearer
one can't control the anxiety inside
with the desire burning inside
yet afraid of what it shall bring forward

if truth be told
it's more of the will to keep the hope alive
of wanting to prove of one's worth
the need to keep going
not wanting to stumble yet again

what's supposed to be done is done
and now one must wait
even though one has already know
the suffocation waiting provides
and has already anticipate the pressure of the outcome

but one is determined
to keep on waiting
till the future becomes the present
for a gift

with fear one begs
for a miracle


بسم الله الرحمن الرحيم

Thursday, September 22, 2011

..bacaan dalam solat..


*gambar google*


dulu pernah terbaca
sekarang tetiba teringat nak cari balik
letak sini supaya senang rujuk
ctrl+c dan ctrl+v terus dari sini


Takbiratul-Ihram / Takbir

Allah Maha Besar.


Doa Iftitah

Allah Maha Besar dan segala puji bagi Allah dengan banyaknya. Maha suci Allah sepanjang pagi dan petang. Aku hadapkan wajahku bagi Tuhan yang mencipta langit dan bumi, dengan suasana lurus dan berserah diri dan aku bukan dari golongan orang musyrik. Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku, matiku adalah untuk Allah Tuhan sekelian alam. Tidak ada sekutu bagiNya dan kepadaku diperintahkan untuk tidak menyekutukan bagiNya dan aku dari golongan orang Islam.


Al-Fatihah

Dengan nama Allah yang maha Pemurah lagi maha Mengasihani. Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. Yang maha pemurah lagi maha mengasihani. Yang menguasai hari pembalasan. Hanya Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkau kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang Engkau kurniakan nikmat kepada mereka, bukan jalan mereka yang Engkau murkai dan bukan jalan mereka yang sesat.

Bacaan ketika rukuk

Maha Suci TuhanKu Yang Maha Besar dan dengan segala puji-pujiannya.

Bacaan ketika bangun dari rukuk

Allah mendengar pujian orang yang memujinya.

Bacaan ketika iktidal

Wahai Tuhan kami bagi Engkaulah segala pujian.

Bacaan ketika sujud

Maha suci TuhanKu yang Maha Tinggi dan dengan segala puji-pujiannya.

Bacaan ketika duduk di antara dua sujud

Ya Allah, ampunilah dosaku dan rahmatilah daku, lindungilah daku, angkatlah darjatku, rezekikan daku, berilah aku petunjuk, selamatkanlah daku dan maafkanlah akan daku.

Bacaan ketika Tahiyat Awal

Segala penghormatan yang berkat solat yang baik adalah untuk Allah. Sejahtera atas engkau wahai Nabi dan rahmat Allah serta keberkatannya. Sejahtera ke atas kami dan atas hamba-hamba Allah yang soleh. Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan aku naik saksi bahawasanya Muhammad itu adalah pesuruh Allah. Ya Tuhan kami, selawatkanlah ke atas Nabi Muhammad.

Bacaan ketika Tahiyat Akhir

Segala penghormatan yang berkat solat yang baik adalah untuk Allah. Sejahtera atas engkau wahai Nabi dan rahmat Allah serta keberkatannya. Sejahtera ke atas kami dan atas hamba-hamba Allah yang soleh. Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan aku naik saksi bahawasanya Muhammad itu adalah pesuruh Allah. Ya Tuhan kami, selawatkanlah ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarganya. Sebagaimana Engkau selawatkan ke atas Ibrahim dan atas keluarga Ibrahim. Berkatilah ke atas Muhammad dan atas keluarganya sebagaimana Engkau berkati ke atas Ibrahim dan atas keluarga Ibrahim di dalam alam ini. Sesungguhnya Engkau Maha Terpuji lagi Maha Agung.

Doa Qunut

Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki. Sejahterakanlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau sejahterakan. Pimpinlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau pimpin. Berkatilah hendaknya untukku apa-pa yang telah Engkau berikan padaku. Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan. Sesungguhnya hanya Engkau sahajalah yang menetapkan, dan tidak sesiapapun yang berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada Engkau. Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperolehi pimpinanMu. Dan tidak mulia orang-orang yang Engkau musuhi. Telah memberi berkat Engkau, ya Tuhan kami dan maha tinggi Engkau. Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan. Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau. Dan Allah rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabatsahabatnya. Salam Sejahtera ke atas kamu berserta rahmat Allah.

**********

sama-sama hayatinya
moga lebih khusyuk menunaikan solat selepas ini
insyaAllah =)

Tuesday, September 20, 2011

..analog watch user..

another tale about obaka kaklang
i'm thinking of filing this obaka series under one page
when i feel like it

anyway
kaklang kaklang kaklang
she can always make me laugh

i don't remember the exact day or date
the four of us (the rozbid knight)
went to wangsa walk for a movie
we're thinking of watching cars 2 or the smurft
we got there around 1745
and obviously most of the tickets around that time has sold out
kin and kaklang queued anyway
because we're determined to let ira watch a movie before she returns to kmns
ira and i left them to decide the movie for us
even if its gonna start at 9

we waited
and when kaklang and kin were done
i rushed to them expecting kaklang to said something like
"ok, we got another 3 hours to idle around"
instead she said
"ok, the show at 1730"
!!!
i checked my watch and its 1815!!!
kin said kaklng was dead sure it was 1715 when she decided on the show
we argued a bit
and went straight in since the tickets nonexchangeable
except kin
she want them popcorn badly

the movie was already halfway
but still understandable
i cried a lot
since i am such an animal lover

i love it when kaklang did these things
it gives me memories to smile at
(and stuff to write in my blog haha!)


kaklang =)

till then

oh oh oh
it was
the rise of the planet of the apes
3.5 stars

Wednesday, September 14, 2011

..another sushi..


second batch!!
first batch can be seen here
this time we add japanese cucumber

i now acclaimed myself as expert
mwahahahahaha!!!

Tuesday, September 13, 2011

..i'm a genius..

according to kin at least
mwahahaha

print-screen-ed from her post here
*if she hadn't remove them yet*


dear kin
yes, i memorized your url while you edit your picts
i got excited you know
dying to know what you write in them
just as i am when i discovered kaklang's various blog


p/s: i love to see i'm mentioned in my sisters blogs =)

Monday, September 12, 2011

..for abah..


a very late birthday present
better late than never

Sunday, September 11, 2011

..aidilfitri 2011..


taken on first syawal
hope we can gather like this more often
even if there's no occasion

..a wish..



mum with aiman
the boy maklong babysit
mum looks so happy
i'd like to give her some grandchildren
any takers for my future kids' dad?


berangan :P

Saturday, September 10, 2011

..cooking kicks in..

since none of us bake any kuih raya this year
i tried making peach pudding from this recipe book
*linked to the author's blog*

and i really recommend the book to those who doesn't have it yet
it makes cooking easy
and this peach pudding is the easiest of them all


 peach pudding!!

also
i've been making kek batik since ramadhan
something kak afra always bring to office
now i know how to make it
yeay!!

kek batik!!

and a few days back
kaklang was suddenly inspired to make sushi
my sisters and i love sushi
and kaklang finally decided to try and make it
i helped just by being there
kaklang gained confidence just by my presence
assisted by this video that kaklang watched
and this instructions that i read
we she did well i think

sushi ready to serve!!

till then =)


Friday, September 09, 2011

..while she studied, i..

doodled in her physic jotter book!!!
mwahahahaha!!



thank you ira for not stopping me
but i think you love it too
it shall reduce your pain when you miss me
or will it doubles it?
errr

anyhow
i'm happy
i hope you're happy too
good luck!

Thursday, September 08, 2011

..kin's narcissism..

kin abused my phone camera while it was in her hand
and she says i'm a narcissistic
it's in our blood i think



ahahahaha!!
don't worry kin
the pict have been mosaic-ed
since she's committing the crime hijjab-less
but i think you'll get the picture ;)

Wednesday, September 07, 2011

..my darling alpha..



pict taken sometime during ramadhan
isn't she beautiful?
^____^

..ketupat oh ketupat..

raya tahun ni
tetibe maklong buang tebiat nak anyam ketupat sendiri
ok, raya sebelum ni pernah buat
tapi itu berzaman yang lepas
sejak dua menjak tiga menjak ni pakai yang instant je
tapi ikutkan jugak la kan
sebab di dalam hati teringin gak nak buat
maka hasilnya
maklong, saye dan kin telah bersengkang mata
menyiapkan 60 buah (buah ke?) ketupat
*ye sekarang anda tahu kenapa bm spm saye dapat 4b*

ketupat dalam proses anyaman

maklong cadangnye nak buat ketupat pulut je semua
tapi disebabkan beras pulut tak cukup
maka dapat lah dalam 12 bungkus (bungkus pulak dah) ketupat nasi
dan selebihnya opkos ketupat pulut
takkan tetibe jadi lemang pulak kan

ketupat pulut yang sudah siap dimasak
digantung nak bagi kering (kot... ntah maklong yang suruh)

ini pula adalah sebahagian lauk pada hari raya pertama
rendang daging, rendang ayam, kuah kacang
dan ketupat nasi yang belum dimasak

ketupat yang dah masak tak amek gambar la pulak
tapi lebih nicer looking dari ketupat pulut la
tak tau apsal
sebab tak berminyak kot

anyway
akibat daripada keterujaan melihat ketupat-ketupat yang sudah siap
kaklang buang tebiat mencadangkan buat ketupat setiap tahun


pulak dah =_="

masterpiece

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...